Wardenier tijdens een demonstratie uitleg in 1935.

Veelgestelde vragen omtrent de Wardenier Automobiel

Brandstofloze Automobiel op het principe van Johannes Wardenier uit 1934.

FAQ - Het technische aspect van de Wardenier Automobiel

Met de kennis die ik heb opgedaan omtrent de denk en-werkwijzes van Johannes Wardenier is het technisch mogelijk om de Wardenier Automobiel te bouwen in productie. Het idee om destijds twee fabrieken(met 13.000 werknemers) te bouwen in Wolvega en bij Amsterdam is niet onlogisch geweest. Stel je voor fossiele vrije brandstof motoren en automobielen, trucks en autobussen. Zelfs de scheepvaart kon mee profiteren.

In die tijden 1934 had de Ford Motoren honderduizend werknemers + en liepen de nieuwste typen op BENZINE. Een fossiele vrije wereld of generatie was niet in het belang van de regeringen en olie maatschappijen. Hun wil was nou eenmal wet.Henry Ford was bevriend met de olie maatschappijen en 'onze' Anton/Frits Philips. 

Hoe zou de Wardenier Automobiel en haar motor eruit zien ?

Wat is het basisprincipe van de ‘Wardenier Motor’ ?

Als u een ballon opblaast, slaat u de energie van uw adem in de ballon op. Wanneer je de opening loslaat, laat je deze energie los en vliegt de ballon onregelmatig weg. Het principe is hier hetzelfde, behalve dat de energieopslagdruk hoog is tot wel een 15 Bar, het aandrijfmiddel lineair is en door een ingenieuze motorisering op de wielen wordt teruggebracht. Het rendement is bij een brandstof motor hooguit 30% max, bij een Wardenier Motor zelfs 80 % !

Het is de knowhow van Johannes Wardenier uit 1934 die deze restitutie op een optimale manier mogelijk maakt.

Hoe ver kan ik rijden op een ‘brandstofloze motor’ van de Wardenier Automobiel ?

De autonomie of zelfstandigheid van het voertuig hangt af van het type voertuig, de tank die eraan wordt gegeven en de gekozen ‘Wardenier’ motor en het gebruik ervan. Hoe groter de tank en hoe lichter het voertuig, hoe verder het gaat met evenveel kracht.In het geval van de Wardenier automobiel biedt een eenvoudige tank alleen ongeveer 1000 km rij plezier bij persluchtmotorisatie, afhankelijk van de belasting en de rijmodus.

Als we het systeem voor motoriseringsmodus 2 gebruiken, voegen we een kleine brander toe, ideaal om een urine in te zetten van koeien of mensen, die de lucht verwarmt: dit maakt het mogelijk om de luchtuitzetting uit te breiden en de autonomie met 3 te vermenigvuldigen, of 3000 km. De kosten bedragen dan ongeveer € 0.25 per 100 km.

De Wardenier automobiel gebruikt standaardtanks, maar het speciale tankhuis zal het volume van de tanks vergroten, dus met 20%.

Hoe lang gaat de tank mee?

De tanks zijn gemaakt van gevlochten koolstofvezel en hebben een theoretische levensduur van 20.000 laad- en ontlaadcyclus, meer dan 50 jaar. Je zou bijna kunnen zeggen dat het onverwoestbaar is. In tegenstelling tot lithium-ion- of lithium-polymeerbatterijen of andere, is koolstof gemakkelijker te recyclen. En natuurlijk een heel andere kost prijs in deze tijd.Het is de belangrijkste ecologische en economische troef.

Kan de tank exploderen?

Nee, een luchttank kan niet ontploffen omdat lucht niet explosief is.

De tanks zijn ontworpen om een interne werkdruk van meer dan 15 bar te weerstaan. Als de tank plotseling zijn perslucht zou vrijgeven, zou dit het effect van een scheur hebben, zonder groot gevaar. De tanks moeten om de vijf jaar getest geworden om hun weerstand tegen druk te controleren. De weerstand is bij meer dan 250 bar. Dus is 15 Bar erg weinig.

Hoe kunnen we de tank opnieuw vullen?

Er zijn twee methoden om uw persluchttank op te laden.Het meest voor de hand liggende voor nu: u sluit uw voertuig aan op een stopcontact. De motor keert om en laadt uw tank met lucht. Het duurt enkele uren, afhankelijk van de resterende energie die nog in uw tank zit. U kunt uw voertuig opladen vanuit uw garage, uw kelder, een stopcontact voor een elektrisch voertuig op straat, elk 220 volt-netwerk.

De andere methode die later komt, is opladen vanuit een hoge luchtdrukstation. In 2 tot 3 minuten is de deal gedaan en vertrek je voor ongeveer 1000 km rij plezier.

Door het unieke wisselde werking onder-en boven de zuigers kan de gecomprimeerde lucht lang haar hoeveelheid werkzame Bar's behouden. Hiermee kan u wel een rit maken van tot wel 1000 kilometers per keer.

Is dit voertuig goedgekeurd voor het rijden in Europa?

Neen, en om een eenvoudige reden: de homologatiecriteria voor persluchtvoertuigen voor Europa nog niet is geschreven door de Europese Commissie en “Wardenier Automobiel Company’

Is het een auto zonder rijbewijs?

De Wardenier Automobiel kan worden bestuurd met of zonder een licentie. Als de bestuurder geen rijbewijs heeft, moet hij zich houden aan de limiet van 45 km / u en wordt het voertuig aan banden gelegd.

Hoe snel kunnen we gaan?

De Wardenier automobiel bereikt 80 km / u.

De andere voertuigen in het bereik, groter en krachtiger, kunnen een snelheid bereiken van 130 km / u bij 150 km / u. Het is gewoon een kwestie van de grootte van de motor en het voertuig aanpassen aan de behoeften van gebruikers.

Wat is de capaciteit van de kofferbak?

De kofferruimte van de standaard Wardenier Automobiel kan ongeveer 500 liter bevatten.

Wat zijn de belangrijkste voordelen van de Wardenier Automobiel ?

De Wardenier Automobiel is zeer geschikt voor elke grotere stad , het is volledig emissie vrij. Daarbij ontzettend goedkoop in onderhoud. De motor is slecht 30 Kg zwaar ! U zou geen wegenbelasting dienen te betalen op benzine, gas en of diesel meer. U hoeft eigenlijk alleen voor de APK naar een garage toe of uw dealer.

Wat is de aanschafprijs en garantie ?

De aankoop prijs is slechts 14.998,00 Euro voor een standaard Wardenier Automobiel met een motor van 350 cc . Het motor vermogen is 14 Kw.

Bij aankoop krijgt u een garantie overeenkomst van 2 jaar op het motorische gedeelte.

 

 

PS ! Op het bovenstaande is geen rechten aan verbonden, zo ook geen claims.

Redactie website.

 

 

‚Äč

 

 

De Wardenier Automobiel kwam er niet maar het idee bleef in leven , een 'brandstofloze motor' in 1934.

Nieuwe Ford Motor de V8

Een kijkje in de nieuwe productie van Ford Motoren.