Wardenier tijdens een demonstratie uitleg in 1935.

Veelgestelde vragen omtrent de Wardenier Automobiel

Brandstofloze Automobiel op het principe van Johannes Wardenier uit 1934.

FAQ - Het technische aspect van de Wardenier Automobiel

Met de kennis die ik heb opgedaan omtrent de denk en-werkwijzes van Johannes Wardenier is het technisch mogelijk om de Wardenier Automobiel te bouwen in productie. Het idee om destijds twee fabrieken(met 13.000 werknemers) te bouwen in Wolvega en bij Amsterdam is niet onlogisch geweest. Stel je voor fossiele vrije brandstof motoren en automobielen, trucks en autobussen. Zelfs de scheepvaart kon mee profiteren.

In die tijden 1934 had de Ford Motoren honderduizend werknemers + en liepen de nieuwste typen op BENZINE. Een fossiele vrije wereld of generatie was niet in het belang van de regeringen en olie maatschappijen. Hun wil was nou eenmal wet.Henry Ford was bevriend met de olie maatschappijen en 'onze' Anton/Frits Philips. 

Hoe zou de Wardenier Automobiel en haar motor eruit zien ?

Wat is het basisprincipe van de ‘Wardenier Motor’ ?

Johannes Wardenier sprak over twee methoden die hij voor ogen had. De conclusie dat hij zinspeelde op alleen een motor lopende op 'geperste lucht' is incompleet. Den Uitvinder haalde twee methodes vakkundig door elkaar wat wellicht verwarrend was maar zeer meesterlijk.

Als u een ballon opblaast, slaat u de energie van uw adem in de ballon op. Wanneer je de opening loslaat, laat je deze energie los en vliegt de ballon onregelmatig weg. Het principe is hier hetzelfde, behalve dat de energieopslag alleen ontstaat door op demand te produceren van waterstofgas. Het aandrijfmiddel lineair is en door een ingenieuze motorisering op de wielen wordt teruggebracht. Het rendement is bij een brandstof motor hooguit 30% max, bij een Wardenier Motor zelfs 80 % !

Het is de knowhow van Johannes Wardenier uit 1934 die deze restitutie op een optimale manier mogelijk maakt. Wardenier bracht twee methoden ter sprake namelijk.

01) Op gecomprimeerde lucht(perslucht)

02) Op waterstofgas door ontbranding 'poeder'(geen electrolyse)

 

PS ! Op het bovenstaande is geen rechten aan verbonden, zo ook geen claims.

Redactie website.

 

 

‚Äč

 

 

De Wardenier Automobiel kwam er niet maar het idee bleef in leven , een 'brandstofloze motor' in 1934.

Nieuwe Ford Motor de V8

Een kijkje in de nieuwe productie van Ford Motoren.